Termékek Menü
0
+36307898822

GYIK

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK:

      I.    RENDELÉS
      II.   HÁZHOZSZÁLLÍTÁS
      III.  ELŐRENDELÉS
      IV.  ELÁLLÁSI JOG
      IV.  AJÁNDÉKKUPONOK, UTALVÁNYOK

 

I.Rendelés

Hogyan rendelhetek?

A legegyszerűbb a saját webshopunkban, amihez még csak regisztráció sem kötelező, ezen kívül fogadunk rendeléseket e-mailben is.

Hogyan működik a webshop?

Lépések:

a) A webshopban kiválasztjuk a kívánt termékeket, majd a KOSÁRBA / KOSÁRBA RAKOM feliratra kattintva a kosárba tesszük, így felül megjelenik a kosarunk, a kiválasztott termékekkel. A kosarunk mutatja a mennyiséget és a termék bruttó árát.

b) Amennyiben mindent kiválasztottunk, a Kosarunkban a TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ feliratra kattintunk.

c) Ekkor megjelenik a BEJELENTKEZÉS oldal, itt bejelentkezhetünk, vagy ha nem rendelkezünk még regisztrációval, eldönthetjük, hogy regisztrálunk, vagy csak a kötelező adatok megadásával folytatjuk a vásárlási folyamatot. Ezt követően a szállítási-, majd fizetési mód kiválasztása következik, mely után a rendelés összesítésénél még egyszer utoljára ellenőrizhetjük a rendelésünk, és a rendelésünkhöz opcionális megjegyzést fűzhetünk a vásárlásunkkal kapcsolatban. A vásárlási folyamat végén kötelezően elfogadjuk az Általános Szerződési Feltételeket, majd a MEGRENDELÉS gombra kattintva leadhatjuk a rendelést, amelyről automatikus visszaigazoló levelet küldünk.

Hogyan módosíthatom a rendelt mennyiséget?

A Kosárban bármikor megváltoztatható minden mennyiség.

Hogyan vehetem át a rendelést?

Rendeléskor ki lehet választani, hogy személyesen az üzletünkben, illetve házhozszállítással kéri-e a rendelt termékeket.

Honnan tudhatom, hogy biztosan sikerült-e a megrendelés?

Minden sikeres rendelés után a vásárlási folyamat során megadott e-mail címre egy visszaigazoló e-mailt küldünk, illetve a rendelésének feldolgozása után a vásárlásról szóló számlát elektronikus formában ugyancsak erre az e-mail címre megküldjük. Ez a szerverek terheltségétől függően általában azonnal, de egy fél órán belül mindenképp meg kell hogy érkezzen.

Ha megrendelek valamit, mikor kapom meg?

Minden raktárkészleten lévő termékünk várható szállítási ideje 1-3 munkanap, előrendelhető termékeink esetén a szállítási időt a termék adatlapja tartalmazza, mely általában 7-30 nap közé tehető. A 13:00-ig beérkezett rendelést még aznap átadjuk a futárszolgálatnak, melynek kézbesítési ideje a rá következő munkanapra tehető.

Ilyen sok termék, mégis már másnap átvehetem?

Igen, a kiforrott logisztikai rendszerünknek köszönhetően mindez lehetséges.

Hogyan fizethetek?

Személyes átvételnél a boltunkban előreutalással vagy készpénzzel, házhozszállításnál szintén előreutalással, illetve a futárnak készpénzzel. Bankkártyás fizetési lehetőség sajnos nem áll rendelkezésére.

Mire hivatkozzak átvételkor?

Lehetőség szerint a rendelési számra, de lehet névre, e-mail címre, esetleg a rendelt termékekre.

II. Házhozszállítás

Mennyibe kerül?

A szállítás díja függ a rendelt termékek súlyától, valamint a rendelési értéktől. Díjainkat megtekintheti az alábbi linkre kattintva: http://www.sportx.hu/szallitas

Mikorra esedékes a szállítás?

Feladás után egy munkanapon belül kiszállítják a rendelést.

III. Előrendelés

Mi az az előrendelés?

Egyes nagyobb készletmozgással bíró termékeinknél lehetőség van az előrendelésre, amely azt jelenti, hogy már előre lefoglalható az érkező készletből a termék, így biztosan átvehető a megérkezés napján.

Mikor kapom meg?

Személyes átvételnél a termék megérkezésének napján, munkanap nyitvatartási időn belül átvehetőek az üzletünkben, házhozszállítás esetén pedig a megérkezést követő munkanapon adjuk át a futárnak a terméket.

Mennyibe kerül?

Az előrendelés ingyenes, csak átvételkor kell a termék árát kifizetni, illetve házhoszállítás esetén a szállítási költséggel megnövelt vételárat kifizetni.

Előleg szükséges?

Nem.

Több mindent rendelek, mikor kapom meg?

Amennyiben vegyesen vásárolna előrendelhető, és raktárkészleten lévő terméket, úgy munkatársunk felveszi Önnel a kapcsolatot a szállítási időpontok, illetve szállítási módok egyeztetésével kapcsolatban.

IV. Elállási jog

Mi az az elállási jog?

Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten (távollevők között) megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphetünk és a termék visszaküldése esetén követelhetjük a kereskedőtől az általunk kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetőségünk a termék megvizsgálására, kipróbálására, illetve üzembe helyezésére.

Mely időponttól gyakorolhatjuk elállási jogunkat?

A termék átvételétől számítandó az elállási határidő.

Milyen időtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?

A termék átvételétől számított 14 naptári napon belül élhetünk elállási jogunkkal. Az általános szabályok szerint a határidőbe a termék átvételének  napja nem számít bele.

Lássunk egy példát: Ha a terméket a futárcég egy csütörtöki napon szállítja ki részünkre, a 14 napos elállási határidő a pénteki napon kezdődik. A szombat és vasárnap is naptári nap, ezért az elállási határidőbe a hétvége is beletartozik.

Természetesen a 14 napos határidő alatt bármikor elállhatunk a szerződéstől, de a jóhiszeműség és a tisztesség általános követelménye szerint a termék átvételét követően, annak jellegének, tulajdonságának és működőképességének megállapításához szükséges használatot követően döntsünk a termék megtartásáról vagy esetleges visszaküldéséről

Elállás esetén a 14 napos időtartamon belül meg is kell érkeznie a visszaküldött terméknek az eladóhoz?

Elállás esetén kötelesek vagyunk a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni (postára adni, vagyis intézkedni az elküldés iránt) a vállalkozásnak. Az tehát nem elvárás, hogy termék vissza is érkezzen a vállalkozáshoz a 14 napon belül.

Előfordulhat olyan eset, hogy az elállási határidő meghosszabbodik?

Ha a vállalkozás az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja számunkra a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap lesz.

Milyen módon tudjuk igazolni a termék átvételének a napját?

A termék átvételének napját elsősorban a termékhez mellékelt számlán (nyugtán) szereplő teljesítési időpont alapján tudjuk igazolni az eladó felé. Előfordulhat, ezért figyeljünk arra, hogy a termék tényleges átvételének a napja későbbi, mint a számlán feltüntetett teljesítési időpont, ezért az elállásra rendelkezésre álló 14 napos időtartam akár néhány nappal meg is rövidülhet. Célszerű – amennyiben mód van rá – a termék átvételekor az átvételi elismervényről egy másolatot kérni, vagy arra a futárral vagy a postai alkalmazottal az átvétel tényleges napját ráírattatni. 

Kipróbálhatjuk-e a terméket az elállási határidő alatt?

Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 14 napos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez [kivéve zárt csomagolású egészségvédelmi, higiéniai termékek, hang-, illetve képfelvétel (CD és DVD lemezek), számítógépes szoftver esetében]. Fontos tudni ugyanakkor, hogy ha a terméket nem csak kipróbáltuk, hanem ezen felül is használtuk, akkor a termék ebből fakadó értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk a vállalkozás felé.

Milyen formában kell közölnünk a szerződéstől való elállásunkat az eladóval?

Elállási szándékunkat postai úton (célszerű tértivevényes levélben) vagy e-mailben jelzett egyértelmű nyilatkozatunkkal, valamint a Korm. rendelet mellékletében található nyilatkozat-minta útján közölhetjük. Az utólagos bizonyíthatóság érdekében javasolt, hogy elállási nyilatkozatunkat elsősorban az eladónak a webáruház honlapján közzétett e-mail címére küldjük el. Természetesen, amennyiben a vállalkozás rendelkezik üzlethelyiséggel vagy vevőszolgálattal, elállási nyilatkozatunkat személyesen is átadhatjuk és az eladóval igazolt módon átvetethetjük.

A terméket csak akkor küldjük vissza, ha az eladó nem zárkózott el a termék visszavételétől, mivel ellenkező esetben, a termék visszaküldése után már a termék sem lesz a birtokunkban és kérdéses, hogy az eladó egyáltalán visszafizeti-e az általunk kifizetett összeget.

Milyen következményekkel jár a szerződéstől való elállás?

Elállás esetén az interneten megkötött szerződés a szerződéskötés napjára visszamenőleg kerül megszüntetésre, ezért olyan helyzetet kell teremteni, mintha a fogyasztó meg sem rendelte volna a terméket az online shopban. Ez azt is jelenti, hogy a fogyasztó köteles a terméket saját költségén (kivéve, ha vállalkozás ezt előzetesen vállalta) haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni az eladó vagy az átvételre jogosult meghatalmazott személy részére, az eladó pedig köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül napon belül a fogyasztó által kifizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket (tehát pl.: a szállítási, csomagolási díjat is) visszatéríteni.

Ha a megrendeléskor nem a vállalkozás által felkínált legolcsóbb szállítási módot választottuk, akkor is csak a felkínált legolcsóbb szállítási díjnak megfelelő összeget köteles visszatéríteni számunkra a vállalkozás. Természetesen ebből a szempontból nem számít szállítási módnak, ha a vállalkozás üzletében is van mód a termék átvételére ingyen (hiszen ilyenkor nem történik tényleges szállítás!).

Mi az a visszatartás joga?

Változás a 2014. június 13-a előtti szabályozáshoz képest, hogy a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát és a szállítási költséget, amíg a fogyasztó vissza nem szolgáltatta részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

Milyen költségeket kell a fogyasztónak viselnie a szerződéstől való elállásakor/felmondáskor?

Elálláskor kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének közvetlen költségeit vagyunk kötelesek viselni (kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, vagy ha a vállalkozás a költségviselési kötelezettségünkről nem tájékoztatott minket), ezért a terméket nem adhatjuk fel utánvétellel vagy portóval. Az eladó az elállás miatt egyebek mellett sem kötbérfizetési kötelezettséget, sem bármilyen pénzbeli büntetést nem róhat ránk.

Minden internetes szerződés esetén megilleti a fogyasztót az elállási, vagy felmondási jog?

Nem, mivel a rendelet tételesen felsorolja azokat az esetköröket, amikor nem gondolhatjuk meg magunkat a termék átvétele vagy a szolgáltatásra vonatkozó szerződéskötés után. Feltétlenül tudnunk kell azokról az esetekről, amikor nem gyakorolhatjuk elállási vagy felmondási jogunkat, hogy a vásárlási döntésünk előtt ezt a körülményt is mérlegelhessük.

Az online kereskedő meghatározhat-e a rendelet szabályaitól eltérő, a fogyasztóra nézve hátrányosabb szerződési feltételeket? 

Nem, mivel a rendelet szabályaitól csak a fogyasztóra nézve előnyösebb, kedvezőbb módon lehet eltérni, például 14 napnál hosszabb elállási határidő biztosításával. Emellett az eladó biztosíthatja az elállási jogot olyan termékekre is, amelyek esetén egyébként a rendelet kizárja a fogyasztó szerződéstől való visszalépését.

V. Ajándékkupon, utalvány

Felhasználás: 

Mind az ajándékutalvány kód, mind a kedvezményre jogosító kupon a Pénztárban a kupon beváltása mezőbe beillesztve, a beváltás gombra kattintva aktiválható.

Fajtái, tulajdonságok: 

Százalékos kedvezményre jogosító kuponok: A vásárlás végösszegéből kerül levonásra a kuponon szereplő kedvezmény mértéke. FIGYELEM: Ugyan a rendszer engedi, azonban már kedvezményes termékekre nem áll módunkban további kedvezmények adása.
Fix forint összegű kedvezményre jogosító kupon, illetve ajándékutalvány: Amennyiben a vásárlás értéke megegyezik, vagy meghaladja az utalvány mértékét, úgy a már ismert módon lehetséges a kód beváltása. Amennyiben a kupon értéke nagyobb, mint a kívánt vásárlás végösszege, úgy kérem vegye fel a kapcsolatot munkatársunkkal az elérhetőségeink valamelyikén, és elvégzi a szükséges módosításokat.

Felhasználhatóság:

Minden ajándékutalvány, kupon, a rajta feltüntetett záró dátum 24:00-ig használható fel. Már kifizetett, de lejárt kuponokat nem áll módunkban újraélesíteni, így kérjük a felhasználhatóság dátumát tartsák szem előtt.