Termékek Menü

Adidas

A vállalkozást az első világháború után a két Dassler fivér, Adolf és Rudolf alapította, 1920-ban kezdtek el a szűkös időkben fellelhető anyagokból sportcipőket készíteni. A két testvér közül Adolf volt a feltaláló és újító, míg Rudolf a kereskedői vénával megáldott. Az alapötlet az volt, hogy minden egyes sportágnak más és más jellegű cipőre van szüksége. A kezdeti próbálkozások után a két testvér Herzogenaurachban megalapította „Gebrüder Dassler” (Dassler-testvérek)néven a családi vállalkozást. Adolf folyamatosan jelen volt a sporteseményeken és szoros kapcsolatban állt a sportolókkal is, hogy minél jobban megismerhesse az igényeiket. Már a '20-as évek közepétől kísérleteztek a stoplis cipőkkel. Először az 1928-as amszterdami olimpián viseltek a sportolók Dassler-cipőket.

'30-as évek közepére a vállalkozás már közel 100 főt foglalkoztatott és 11 sportág számára 30 különféle speciális lábbelit készített. 1936-ban Jesse OwensDassler-futócipőben nyerte a berlini olimpián az aranyérmet. A háborúban a két testvér és családjaik vitája elfajult, ami végül a cég kettéosztásához vezetett. Adolf 1947-ben indította újra a termelést 47 dolgozóval, a cég pedig 1948-tól viseli az Adidas nevet, amelyet Adolf Dassler nevéből alkottak.

Az áttörést az 1954-es labdarúgó-világbajnokság megnyerése jelentette, ahol a német csapat cserélhető stoplis Adidas-cipőkben játszotta a legendásAranycsapat elleni döntőt. A fejlesztések mellett Adolf Dassler volt az első vállalkozó, aki híres sportolókkal reklámozta a termékeit: Jesse OwensMuhammad AliFranz Beckenbauer.

A cég minden jelentősebb sporteseményen képviseltette magát és az aktív sportolókkal tartott jó kapcsolatának köszönhetően szinte minden egyes sportág számára optimális cipőt készített.

1952-ben készítették el az első sporttáskát, 1963-tól indult meg a labdák gyártása, amelyek 1970 óta minden jelentős labdarúgó esemény hivatalos labdái.1967-től gyártanak edző- és versenyruházatot, 1974-től pedig teniszütőket is.

Adolf Dassler 1978-as halálát követően a cég irányítását a felesége, Käthe és fia Horst vették át. Horst nevéhez fűződik a márka franciaországi bevezetése és a sportmarketing terén elért vezető hely. Horst Dassler 1987-ben, 51 évesen teljesen váratlanul hunyt el.

1989-ben a vállalatot részvénytársasággá alakították, majd a '90-es évek elején visszatértek a hagyományokhoz, a kiemelkedő minőségű csúcstermékek gyártásához. 1991-ben vezették be az adidas EQUIPMENT márkát, 1992 óta pedig a Streetball a fiatalabb generációt célozza meg. 1993-ban Robert Louis-Dreyfus vette át a cég irányítását.

részvényeket 1995-ben vezették be a tőzsdére1997-ben az Adidas egyesült a Salomon Grouppal. 1998-ban kiszervezték a Taylormade-et a Salomonból, amely az Adidas Golffal együtt folytatta a tevékenységét.

A vállalat vezetését 2001-ben Herbert Hainer vette át. 2005-ben a Salomont a hozzá tartozó leányvállalatokkal és márkákkal (Salomon, Mavic, Bonfire, Arc'Teryx, Cliché) eladták a finn Amer Sports Corporationnek. 2006. január 31-én hozták nyilvánosságra a Reebok átvételét, amellyel a cégcsoport forgalma kb. évi 9,5 milliárd euróra nőtt.

A három csíkot még az alapításkor találta ki Adolf Dassler, ez jelent meg ismertetőjegyként a cipőkön, majd később a ruházaton is. A '60-as években a cég terjeszkedésével megjelent a termékpalettán a szabadidős ruházat is, ezért a Dassler házaspár új, kiegészítő szimbólum után kutatott. Végül 1971 augusztusában több mint 100 javaslatból a három levelet választották ki, amely 1972-től jelenik meg a termékeken, majd később a cég logójában is. Ma az Originals kollekció egyik védjegye.

1997-ben egységes megjelenés mellett döntenek, és egy már használt jelképet választanak: a három gerendát, amelyet még 1990-ben tervezett Peter Moore. A jelet 1997előtt az Equipment kollekción használták, a cipőkön látszódó három csíkot mintázza. A gerendák egy hegyet formáznak, a kihívást és az elérendő célokat szimbolizálva.

1998-ban az Adidas-Salomon új szimbólumot kapott, amely mindkét vállalatot jelképezi: a kék szín az Adidast, a piros a Salomont, az ábra egy gyémántot formáz, amely három részből áll, középen egy felemelt karú, győzelmet ünneplő stilizált emberalakkal. Ez a logó azonban csak az akkori céges iratokon jelent meg, a termékeken viszont nem.

2002-ben a vállalat forradalmi átszervezésével mindhárom üzletág külön logót kapott, amelyek a kollekciókon a 2007-es összevonás után is változatlanul megmaradtak. A Salomon 2005-ös eladása után a cégcsoport 2006 áprilisában az új szerkezetet jelképező, valamennyi tevékenységet átfogóan megjelenítő logót kapott. A cégcsoporton belül a másik két márka, a TaylorMade és a Reebok is önálló megjelenéssel rendelkezik.

Rendezés:
Nézet: